آخرین اخبار
کد مطلب: 125534
کريمي قدوسي مطرح کرد؛
احتمال طرح استيضاح رئيس جمهور از سوي اصلاح‌طلبان
تاریخ انتشار : 1396/12/10 09:42:02
نمایش : 2307
عضو کميسيون امنيت ملي مجلس با اشاره به اينکه امکان طرح استيضاح رئيس جمهور از سوي اصلاح طلبان وجود دارد، افزود: بعيد نيست که در زمان استيضاح با بازي و سياسي‌کاري همين اصلاح‌طلبان پاي‌کار استيضاح رئيس دولت بيايند.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛ به نقل از راه دانا؛ جواد کريمي قدوسي نماينده مردم مشهد در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با صبح توس؛ اظهار کرداز قوه مجريه سؤال داريم تا پاسخگو باشد و مردم بايد از مسئولان اجرايي مطالبه کنند چراکه اين افراد  قول دادند مشکل تورم و اشتغال را حل مي‌کنند و وعده برجام را براي حل مشکلات به مردم دادند.

وي افزود: امروز نمايندگان مردم از سؤال‌کنندگان هستند و بر اين اساس در حال گزارش به مردم هستيم.

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به ارائه وعده‌هاي اشتغال براي مردم از سوي مسئولان اجرايي گفت: وظيفه نمايندگان قانون‌گذاري و نظارت است اما نماينده مردم هم درعين‌حال پاسخگو هستند.

 

200 پرسش براي سوال از رئيس جمهور در هيئت رئيسه مانده

وي افزود: از رئيس‌جمهور بايد سؤال شود و در اين راستا 200 سؤال نوشته‌شده اما در هيئت‌رئيسه مانده است که البته بايد سؤال سنجيده و قوي باشد.

 

کارجهادي براي حل مشکلات لازم داريم

کريمي بابيان اينکه کار معمولي علاج حل مشکلات نيست بلکه کار جهادي براي حل مشکلات لازم داريم تصريح کرد: معتقد هستم نبايد از رئيس‌جمهور سؤال شود و همچنين نبايد استيضاح شود بلکه بايد دولت اصلاح و کابينه درست شود و اين‌چنين سياست‌هاي حاشيه سازانه توسط دولت کنار گذاشته شود.

 

دولت با همين روال پيش برود 30 درصد باقي مانده صنعت راکد مي شود

وي افزود: مطمئن باشيد که مجلس فداکارانه در راستاي حل مشکلات با اولويت اقدام دارد اما وضع فعلي هم قابل‌تحمل نيست چراکه با همين روال دولت بخواهد پيش برود همين 30 درصد صنعت باقي‌مانده نيز راکد مي‌شود.

نماينده مردم مشهد در مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان کرد: اصل 131 قانون اساسي اشاره دارد که در اين صورت رئيس‌جمهور مي‌تواند استعفا دهد و اگر استعفا نداد در مجلس مي‌تواند استيضاح شود و در غير اين صورت ديوان عالي کشور مي‌تواند بر اساس قواعد و قانون عدم‌کفايت رئيس‌جمهور را اعلام کند.

 

امکان طرح استيضاح رئيس جمهور از سوي اصلاح طلبان

وي بابيان اينکه اما ما معتقد به اجراي اين اصل در اين برهه نيستيم افزود: اصلاح‌طلبان در حال جدا کردن حساب خود از دولت هستند درحالي‌که اين دولت اعتدال و اصلاحات است و مجلس هم در اختيار اين طيف هستند.

کريمي گفت: درعين‌حال اصلاح‌طلبان سهمشان را گرفتند و مخالف خواني مي‌کنند که پاي حساب اين طيف نوشته نشود تا خودشان را به عنوان قهرمان ذخيره کنند.

وي با اشاره به اينکه امکان طرح استيضاح رئيس جمهور از سوي اصلاح طلب ها وجود دارد، افزود: بعيد نيست که در زمان استيضاح، با بازي و سياسي‌کاري، همين اصلاح‌طلبان پاي‌کار استيضاح رئيس دولت بيايند.

انتهاي پيام
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس